Duiken & St lucia - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Bas Nienke - WaarBenJij.nu Duiken & St lucia - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Bas Nienke - WaarBenJij.nu

Duiken & St lucia

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 December 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Avond!!!
9 december hadden we in de ochtend onze eerste duik. We duiken hier vanaf een speedboot waar je met de duikers op de rand zit. Eenmaal op locatie doe je je vest/fles om en laat je je met z'n allen naar achter vallen. Het was niet zo diep, maximaal 14 meter. Na 30 min gaf bas aan niet zo goed te kunnen klaren maar er leek niet zo veel aan de hand te zijn. Eenmaal boven waren we gelijk bek af en besloten smiddags lekker te gaan liggen/slapen/lezen. Het weer was nog niet zo goed geweest em. de moeheid kwam er uit. Toen begon ook z'n oor zeer te doen maar dat verhaal heb ik al geschreven. De duikschool hielp gelijk heel goed!

Dinsdag heb alleen ik dus gedoken. Je hebt hier enorm mooien riffen met veel vissen. Er zwom vandaag ook een reuzen schildpad voorbij. Het is legseiZoen dus op de stranden zie je de sporen van de enorme schildpadden die die nacht hun eieren hebben gelegd.
Overal ontmoeten we leuke mensen dus Savond zijn we lekker de bar in gedoken met twee Afrikanen.

Gisterochtend heb ik om 7 uur nog een laatste duik gedaan en deze begon al goed. Toen we 10 min uit de kust waren kwam er een groep dolfijnen langs. We zijn gelijk het water in gedoken met een masker op en ik heb gezwommen voor m'n leven om ze goed te kunnen zien. Ze doken een paar keer onder ons door! Echt super gaaf!
De duik zelf was ook erg mooi. Hoe vroeger hoe beter!! Er zwemmen veel enorme roggen. ze lijken wel te vliegen!
Toen we eenmaal terug gingen met het mini bootje gaf de stuurman aan walvissen te zien. De meeste walvissen horen al weg te zijn. Meestal tot half november en dan vertrekken ze.
Maar het weer is volgens alle lokale mensen erg vreemd (veel regen) en daarom kunnen de walvissen langer blijven. Dat geluk had ik dus want er doken ineens 2 enorme bultrugwalvissen op!
Ze waren echt prachtig!! Ik baalde alleen als een stekker dat bas op het strand was gebleven en dit niet kon zien!!
Toen ze eenmaal (rechts) niet meer te zien waren en we weg wilde gaan zagen we ineens de staart links naast het bootje nog een keer uit het water komen! Super super gaaf!
Aan het eind van de ochtend zijn we naar Richards bay gereden voor het bezoek aan het ziekenhuis! Gelukkig was alles goed'

We slapen nu voor de 2e nacht in St. Lucia bij een Nederland stel. Hele aardige mensen en ze vinden het leuk om met ons te kletsen en van alles te vertellen! Ik snap wel dat ze hier onlangs een guesthouse hebben gekocht!
Vandaag hebben we een Gamedrive gehad door het hluhluwe park. We hebben weer veel gezien. Helaas geen katachtigen.
Overmorgen voor we richting Durban rijden gaan we nog een gok wagen en om 5 uur in de ochtend al met een gids het park in.
In St. Lucia kun je in de hoofdstraat savonds erg leuk eten alleen in de weg terug erg spannend; er lopen nijlpaarden over straat. Gister stond er 1 te grazen en zijn we er voorbij geslopen. Vandaag gelukkig geen tegen gekomen!
Morgen maken we een boottocht over de imfolozi waar veel nijlkrokodillen en nijlpaarden zitten! We zijn benieuwd...

Hoe is het daar!? Staan de kerstbomen al?
Hier begint de kerstverlichting te komen! Erg vreemd als het bijna 30 graden is en vandaag voor het eerst de zon maximaal scheen!

Doei!!

• 12 December 2013 - 19:53

Mario&Marley:

Mooi hoor die duikverhalen. Hopelijk voelen je oren weer goed Bas.
    Gisteren heeft Marley hier de boom opgezet, en het is nu 2 graden brr. Geniet dus daar lekker :-)

• 12 December 2013 - 20:39

Anja :

Leuk hoor nienke ,jouw duik . Nou je vertelt het bas maar ook in gebarentaal , dat kun je makkelijk in Afrika hebben we gezien.

Hier natuurlijk teringkoud. Het altaar is in kerstsfeer en het huis gezellig .

Wij gaan naar de Jersey boys in Utrecht met kerst en blijven slapen , zin an.

Raar hé kerst met warmte. Nou kijk uit met die nijlpaarden niet schrikken maar nienke je bent je schoonmoeder toch gewend .
    Zie uit naar het volgende verhaal , xsjes voor jullie en da garoeten van Joan

• 13 December 2013 - 04:57

Marion:

Hoi Bas en Nienke,

Leuk om je verslag te lezen .Lekker genieten daar .Nog heel veel plezier ...........gr, Marion